Algemene voorwaarden van Travel & Thrive
Hieronder vind je onze algemene voorwaarden. Deze voorwaarden zijn van toepassing op elke bestelling die je bij ons plaatst.
Inhoudsopgave
Definities
Identiteit van de ondernemer
Toepasselijkheid
Het aanbod
De overeenkomst
De prijs
Herroepingsrecht
Artikel 1. Definities
Ter verduidelijking en afbakening van al hetgeen bij de plaatsing van een bestelling onder de algemene voorwaarden valt en wat daar dan precies onder wordt verstaan, hebben we enkele definities alfabetisch voor je op een rij gezet.
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:1. Bedenktijd: de wettelijke termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van het herroepingsrecht;2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst aangaat met de ondernemer; 3. Dag: kalenderdag;4. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de wettelijke bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand; 5. Ondernemer: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt; 6. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand; 7. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Artikel 2. Identiteit van de ondernemer
Naam: Travel & Thrive VOF, handelend onder de naam: Travel & Thrive
Vestigingsadres: Oeterselaan 26, 5223 XH 's-HERTOGENBOSCH (geen bezoekadres)
Emailadres: info@travelandthrive.nl
KvK-nummer: 76730034
BTW-nummer: NL 860781975B01
Artikel 3. Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, staat de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Een kopie van de algemene voorwaarden wordt tevens kosteloos langs elektronische weg aan de consument toegezonden nadat de consument een bestelling heeft geplaatst.
3. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4. Aanbod
1. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken.
2. Daar waar de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen ter ondersteuning van de beschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten, behelzen deze zoveel mogelijk een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud.
3. De door ondernemer gebruikte afbeeldingen en omschrijvingen bieden evenwel slechts een indicatie van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. Voor kleine afwijkingen, zoals kleurverschillen, kan de ondernemer niet verantwoordelijk worden gehouden.
4. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
5. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
6. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Artikel 5. De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de consument, opzettelijk of onopzettelijk, onjuiste gegevens heeft verstrekt bij het aangaan van de overeenkomst, behoudt de ondernemer zich het recht voor om pas aan haar verplichtingen te voldoen na ontvangst van de juiste gegevens.
4. De ondernemer kan zich binnen de toepasselijke wettelijke kaders op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. een opgave waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud voor zover van toepassing de kosten van aflevering en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
d. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
Artikel 6. De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. De in het aanbod van producten en/of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
3. Alle vermelde prijzen zijn onder voorbehoud van kennelijke vergissing of kennelijke fouten.
Artikel 7. Herroepingsrecht
Artikel 7.1. Algemeen
7.1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
7.1.2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.
Artikel 7.2. Verplichtingen consument
7.2.1 Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
7.2.2. De consument is aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
Artikel 7.3. Uitoefening herroepingsrecht door consument
7.3.1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
7.3.2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
7.3.3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
7.3.4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
7.3.5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
Artikel 7.4. Verplichtingen ondernemer
7.4.1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
7.4.2. De ondernemer vergoedt de betalingen die de consument heeft gedaan voor de door hem bestelde producten en/of digitale inhoud en/of diensten, inclusief eventuele leveringskosten die daarvoor door de ondernemer in rekening zijn gebracht. Ondernemer verricht deze vergoeding onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. De ondernemer mag wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen.
7.4.3. Bij de retourontvangst geldt onverkort het bepaalde in art. 7.2 van deze algemene voorwaarden. Bij waardevermindering van het product door oneigenlijk gebruik behoudt de ondernemer zich het recht voor om de kosten op de consument te verhalen, tot maximaal het door de consument betaalde aankoopbedrag van het product dat wordt geretourneerd.
7.4.4. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
7.4.5. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet te betalen.
Artikel 7.5. Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
Artikel 8. Verzending en levering
8.1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
8.2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
8.3. De ondernemer zal geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
8.4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
8.5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 9. Betaling
9.1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn.
9.2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
9.3. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,-, 10% over de daaropvolgende € 2.500,- en 5% over de volgende € 5.000,- met een minimum van € 40,-. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
Artikel 10. Klachtenregeling
10.1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. De klachtenregeling kun je in detail raadplegen via deze link.
10.2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
10.3. Het indienen van een klacht kan telefonisch, per e-mail en/of per post.
10.4. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Artikel 11. Persoonsgegevens
Ondernemer verwerkt de persoonsgegevens van de consument conform het bepaalde in het privacy statement, te raadplegen via deze link.
Artikel 12. Slotbepalingen
12.1. Op de overeenkomst tussen consument en ondernemer is Nederlands recht van toepassing.
12.2. Eventuele geschillen die ontstaan worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter in het arrondissement waar Travel & Thrive is gevestigd.
12.3. Indien zich het geval voordoet dat één der bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast deze nietigheid de geldigheid van de overige bepalingen niet aan.